Thursday, April 18, 2013

Prubahan itu satu keperluan =D


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


Malm ni tak rasa serabut dengan kerja-kerja. jadi bolehla nak menaip sikit-sikit. =)

Tak tahu kenapa, tapi aku rasa macam aku ni dah berubah. Not completely, just a part of me macam dah pandai nak memberontak. Memberontak to do something that is not me. The thirst to feel the adrenaline rush! Something that will thrill me and challenging.

The good things about this is i'm becoming more socialize with people, x malu-malu nak cakap, lebih open-minded in discussing certain matter, learn to understand different type of people, learn things from 'orang-orang tua' yang berpengalaman, how to deal with 'org yg kurang disiplin', how to control your anger, and learn how to be independent. Serius macam ayat karangan budak sekolah kan. but, yeah, this is the things yang aku belajar bile dalam group high risk. 

Aku ni jenis yang suka perhatikan orang. Bila kau perhatikan someone tu aku akan analyze sikap dan cara dia. Sebab aku nak belajar untuk tidak 'menilai seseorang dari luaran sahaja'. Memang senang bila kita cakp jangan menilai seseorang dari luaran, tapi sebenarnya susah nak dipraktikkan sebab kita memang akan ada first impression bila ita jumpe orang tu. Luaran boleh menipu dan luaran boleh menyembunyikan kebolehan luaran seseorang itu. Dan aku tak nak salah menilai orang. So, with this team, aku banyak untuk memperbaiki diri dalam menilai orang sebenarnya. 

Apart from that, aku sebenarnya nak mencari diri aku ni. mencari minat, mencari hala tuju kerjaya dan personaliti aku dengan mixed with different kind of people. Aku bukan jenis yang suka bersosial dan dsebabkan abah aku seorang yang tak suka anak dara dia ni keluar rumah, aku kurang kenal orang, kurang kenal dunia luar. 

The bad things from joining this kind of activity....

there is a bad things, but i'm not gonna write any of it here. Sebab aku rasa walaupun benda tu kurang elok, tapi aku dah matang untuk diff what is right and what is wrong. As long as i can take care of myself and tak hilang pegangan yang selama ni mama dan abah ajar, and lost the real me, i think its not gonna be a problem =)

Lagi satu, main reason aku join bende ni sbb nak lupakan dia. yes DIA.
Dan dalam proses nak lupakan dia tu aku dah jadi makin garang dengan lelaki. Macam aku dah completely tutup pintu hati aku untuk mana-mana lelaki.haaa~ For this time being, aku rasa itu yang terbaik. =)

nota kaki:
19 APRIL 2013
SELAMAT HARI JADI NUR AMIRAH BINTI SAID!
SEMOGA AWAK DAPAT TUNAIKAN SEMUA IMPIAN AWAK,
SEMOGA AWAK MENJAGA KESIHATAN DENGAN LEBIH BAIK SELEPAS NI,
SEMOGA AWAK GEMBIRA SELALU,
SEMOGA AWAK TABAH MENGHADAPI SEGALA DUGAAN YANG DATANG,
SEMOGA AWAK LEBIH MATANG DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN,
SEMOGA AWAK MENJADI SEORANG WANITA, ANAK DAN KAKAK YANG TERBAIK UNTUK KELUARGA.


credit to ikhwan and quddus for this picture =D


*nak nangis sebenarnya ni..hahha*

No comments: