Wednesday, May 16, 2012

Mood: HOMESICK

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihi

Assalamualaikum
=)

Lama betul tak menulis..ahhhhh~~
Banyak benda yang jadi for this past few week (kalau hati ni tak kuat, memang boleh jadi gila wa cakap lu) hahaaha. *okey, please stop the nonsense now!!* 

*emmm* 

Sekarang dah masuk semester 2 (tahun 1) kat UPM ni. Tak lama lagi final exam. Lepas tu jadi budak second year pulak. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Jadi selama berada kat UPM ni aku dapat rasakan ada perubahan yang berlaku WITHIN myself. Especially the way I talk. Nampaknya sekarang aku dah bermulut pedas/laser!! urrgghh 
sometime aku dapat rasa orang kat sekeliling aku terasa dengan ayat aku. haaaa~~

Aku start jadi macam ni lepas aku 'kena tikam dari belakang' dengan someone mase first sem. Allah je tau macam mana perasaan aku masa tu. Aku ni bukan yang senang nak terasa bila orang buat macam-macam kat aku. This time its different. Rasa hopeless gila time tu. 

So, lepas kejadian tu and lepas dapat advice from my mom n friend, I say this TO MYSELF:

YOU HAVE TO BE STRONG! DONT ALWAYS RELY ON OTHERS! YOU HAVE TO BE BRAVE! YOU HAVE TO BE BOLD! UR DIFFERENT FROM OTHERS! DONT FORGET THAT ALLAH WILL ALWAYS BE WITH YOU!! YOU HAVE TO CHANGE NUR AMIRAH!! CHANGE FOR GOOD!!

Tapi aku ni cuma manusia biasa. Banyak kelemahannya. Bukan senang nak ubati hati yang pernah terluka dengan perbuatan seorang sahabat. 

YES. SAHABAT. *sakit dia lagi teruk dari putus cinta*(as if u have one)

p/s: Kalau kita ada masalah, jangan disimpan dalam hati dan makan sorang-sorang. kalau boleh kongsikan with someone that we can trust, FAMILY. Yes. U always can count on them.  

*mood: HOMESICK*

No comments: