Monday, July 9, 2012

perkahwinan



Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihi


Assalamualaikum.

Rasa dah lama sangat aku tak sentuh and jenguk blog yang dah bersarang ni. Huhuhu.. Sekarang musim cuti (kat U je la) boleh la aku menulis serba sedikit untuk menghilangan rasa bosan kat rumah. kalau dulu masa cuti sekolah, memang excited gila nak kerja, nak cari duit sendiri sebab nak shopping! hehehe.. tapi sekarang macam malas pulak. lagipun bulan puasa dah nak dekat. kalau kerja, takut nanti susah nak cuti masa raya.

Lagipun mama kata tahun ni nak balik kampung before raya. hohoho (puasa pun belom dah cakap pasal raya)  xP

Cinta..(tetiba pulak) lepas cik Dena bahrin (sangat popular di kalanga pengguna twitter) kahwin dan kemudian pelakon Irma berkahwin, timeline facebook aku penuh dengan cerita kahwin. haisshh.
Tahniah kepada kedua-dua mereka dan pasangan masing-masing.

bukan nak kritik. sikit pun x. malah perkahwinan yang macamni la yang aku nak tengok. (cakap macam umor aku dah 50tahun je). 'At last' akhirnya dapat gak aku tngok perkahwinan yang bukan berdasarkan cinta semata-mata. Bukan sebelum ni x ada. cuma x popular je.
Kadang-kadang bila aku tengok pasangan yang berkahwin, perkara pertama yang bermain dalam fikiran aku mesti "macam mana la agaknya diorang nak didik anak-anak diorang???"  "macam mana nak didik anak-anak menjadi anak soleh dan solehah kalau diri sendiri x???" "macam mana anak-anak diorang akan grown up dengan didikan diorang tu??"

Mesti korang pikir aku ni pikir banyak sangat. But i just can't help myself to not to think like that.
 
Biasanya aku terpikir benda macam ni bila tengok artis-artis and certain people kahwin.

bukan nak double standard.
Perkahwinan sememangnya digalakkan, tapi tolongla jangan cemarkan ikatan perkahwinan itu kerana nafsu. sebaliknya perindahkanlah perkahwinan itu kerana Allah s.w.t.


No comments: