Sunday, February 3, 2013

Less merungut and more effort to success




Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihi


Assalamualaikum.



If anda-anda perasan la kan, kat dekat about me tu aku ada tulis

i'm not nobody, i'm somebody, scientist in training. - Dr. Muskhazli

Insyaa allah

Dr, Muskhazli Merupakan Ketua PA (Penasihat Akademik bukan personal assistant)  kitorang di Jabatan Biologi, Fakulti Sains, UPM. Ayat ni merupakan ayat yang beliau cakap kat ktorang masa dalam kelas, lab and meeting with all the PA. Dia selalu ingatkan yang kitorang ni Scientist in training sbb  yela, kitorang ni budak biologi kan dan selalu mengharapkan yang kitorang akan berjaya adapt dengan kursus kitorang. 

The problem is,  aku sendiri tak rasa yang aku ni tengah under training to become future scientist. 

More to rasa macam disumbat pelbagai information untuk jawab exam. Masuk lab pown blur..bukan blur sbb tak tau buat, tapi blurr sebab tak tahu ape significance nya bila kita buat sesuatu benda tu. Bila tanya lab demo, diorang pown blurrrr~  Ada jugak lab demo tu kata 'cuba awak cari sendiri' (siapa nak demo kat siapa ni..??)


Jadi salah siapa?

Salahkan diri sendiri la. No effort at all!! (erk..??)

Mungkin ke aku ni sebenarnya tak sesuai dengan dunia biologi dan fakulti sains (erkk..???)
Terasa diriku tidak seiring dengan biologi..(erk???)

Tapi rileks la. Tu baru teori, kita belum didedahkan dengan situasi sebenar biologist lagi.
Masih terlalu awal untuk mengaku kalah dan menuding jari kat orang lain kan.

Lab demo blurr sebab diorang pown scientist in training jugak. Kita sama-sama belajar kan.

Aku terima ilmu-ilmu yang diajarkan oleh guru-guru dan pensyarah-pensyarah ku...
Kemana hala tuju ku selepas ni aku tawakal dan berserah kepada Allah s.w.t.




No comments: